Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2013

Ψαρεύοντας ,,, μια Προπέλα !!! .



Αρχές   του 83 υπηρετώντας τότε την στρατιωτική μου θητεία , πέρασα τεχνικό σχολείο  για κινητήρες σε ταχύπλοα  των ειδικών δυνάμεων στο Γουδή .
Εκεί μεταξύ των άλλων συναδέλφων γνώρισα  και έναν * Πεζοναύτη από τον Βόλο αν θυμάμαι καλά (δεν θυμάμαι όμως το όνομα του ) ο οποίος μεταξύ των ιστοριών που λένε οι φαντάροι ( ξέρετε όσοι έχετε πάει φαντάροι !! ) μου είπε, πως όταν υπηρετούσε σαν ναύτης ( πριν καταταγεί ) σε φορτηγά πλοία , υπήρχαν !! ναύτες που ενώ το πλοίο ταξίδευε συνήθως με άσχημο καιρό (πολλά Μποφώρ) φουντάριζαν την εφεδρική προπέλα του πλοίου ,( δίνοντας το  ακριβές στίγμα σε κάποιους που γνώριζαν από έξω !! ) ώστε να έχουν κέρδος από αυτό .
Τότε δεν πίστεψα σε αυτήν την ιστορία , πιστεύοντας ότι ήταν ράδιο αρβύλα .
Πέρυσι όμως !! τον Δεκέμβριο του 2011 περνώντας από τον Ωρωπό , βλέπω συνωστισμένο πολύ κόσμο στη προβλήτα και έναν γερανό να έχει ρίξει την μπίγα του προς την θάλασσα .
Ανησυχώντας μήπως κάποιο αυτοκίνητο με τους επιβαίνοντες είχε πέσει  μέσα στην θάλασσα έτρεξα και εγώ να δώ .
Τι συμβαίνει ρε παιδιά ρώτησα , έχει πέσει κάποιος μέσα ????
Όχι μου απαντούν .
Κάποιοι ψάρεψαν μια προπέλα  .
ΕΕΕ τι πως ???
Και όμως ήταν αλήθεια . Κάποιοι είχαν ψαρέψει μια προπέλα από μεγάλο πλοίο και την έφεραν σιγά - σιγά με μπαλόνια (όπως έλεγαν κάποιοι από το πλήθος )μέχρι την προβλήτα .
Εκεί έφεραν γερανό (πιστεύω ότι θα πήραν και την σχετική άδεια από το λιμεναρχείο ??)
Την φόρτωσαν σε νταλίκα και γεια σας .
Τότε θυμήθηκα τον φίλο και συνάδελφο πεζοναύτη και την ιστορία του ,,και αναρωτήθηκα
Ρε λες να ήταν αλήθεια ,αυτά που μου έλεγε τότε !!!  .
Σήμερα λοιπόν μέσω της ανάρτησης αυτής , ευελπιστώ Α) πως κάποιος ξέρει  σχετικά με τέτοιες περιπτώσεις και θα ανεβάσει κάποιο σχόλιο και Β ) πως θα την διαβάσει η σειρά από τον Βόλο και ίσως έρθει σε επαφή μαζί μου .
Για να τον βοηθήσω , του θυμίζω πως είχαμε κάνει και τσάρκα μαζί (και με άλλους  4 ) στην Αθήνα και έτυχε και βρεθήκαμε ξανά και σε  Παρμενίων  στη Σκύρο .
Εκείνος ήταν  οδηγός άρματος μεταφοράς και εγώ καταδρομέας  .













Να είστε καλά
Χρήστος

7 σχόλια:

Χρήστος Γ. είπε...

Καλημέρα Χρήστο.
Από άλλον Βολιώτη περίμενες σχόλιο από άλλον βρίσκεις! :)
Παρατηρώντας τη φωτογραφία καταλαβαίνω ότι η προπέλα είναι μάλλον φορτηγό πλοίο γιατί είναι αρκετά μεγάλη. Υπάρχουν και πολύ μεγαλύτερες όπως αυτές στα πλοία που δουλεύω.
Όμως πρέπει να ξέρεις ότι οι εφεδρικές προπέλες - σε όσα πλοία υπάρχουν - μόνο από τον όγκο τους είναι και πολύ βαριές. Μιλάμε για τόνους βάρους.
Είναι επίσης πολύ γερά ασφαλισμένες για να τις κουνήσει κάποιος στα καλά καθούμενα. Δεμένες, βιδωμένες κλ. Επίσης είναι αστείο να πιστεύουμε ότι εν μέσω πολλών μποφόρ είναι δυνατόν να σηκωθεί μπίγα (γερανός) και να την πετάξει στη θάλασσα. Ακόμα από πόσο βάθος ειναι δυνατόν συρθεί στη στεριά ένα τέτοιο βάρος χωρις ειδικά μέσα και μηχανήματα; Από 50-100 μέτρα; Τα πλοία ταξιδεύουν σε θάλασσες με πολύ μεγαλύτερα βάθη που δύσκολα "αλιεύονται". Μπορώ να πω κι άλλα αλλά δεν υπάρχει λόγος.
Το πιο λογικό είναι ότι η προπέλα αυτή έφυγε από κάποιο πλοίο γιατί κάτι δεν πήγε καλά με την σύνδεσή της στον άξονα ή χτύπησε σε κάποιο αντικείμενο κατά τον πλού. Έχει συμβεί αρκετές φορές πλοία να χάνουν την προπέλα τους. Πάντως πρόκειται για την κύρια και όχι για την εφεδρική.

explore.bees είπε...

Καπετάνιε καλημέρα .
Πρώτα από όλα σε ευχαριστώ για το σχόλιο σου . Ο λόγος που ανέβασα αυτήν την ανάρτηση εκτός του προφανούς είναι ακριβώς αυτός : ο σχολιασμός δηλαδή από ανθρώπους που γνωρίζουν όπως εσύ και η μεταφορά της γνώσης του αντικειμένου σε εμάς που δεν γνωρίζουμε . Οπότε κάθε πληροφορία σχετική ή ακόμα και άσχετη πάνω στην ανάρτηση κάτι αφήνει .
Τώρα για να έρθω στα λόγια του φίλου τα οποία και τα θυμάμαι σαν τώρα , είναι ότι όταν του έθεσα τα αυτονόητα σαν τεχνικός ( ρε φίλε κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει από ένα άτομο και ειδικά να μην πάρει μυρωδιά κάποιος αξιωματικός !!!) η απάντηση ήταν .
Εσύ τι λες, γίνεται ότι γίνεται σε ένα πλοίο που μεταφέρει από νόμιμα έως παράνομα και τουλάχιστον ,κάποιος αξιωματικός δεν ξέρει ??? .
Κάτι που δεν επεσήμανα και ίσως εσύ γνωρίζεις (θα ήθελα να σχολιάσεις ) , είναι ότι μιλούσε για φορτηγό πλοίο (το αποκαλούσε τσιγαράδικο ) περίπου στη χρονολογία 1980-1981 στο οποίο η εφεδρική προπέλα κρεμόταν στην πρύμνη ακριβώς πάνω από την προπέλα . Δεν γνωρίζω αν υπήρχαν τέτοια πλοία ή αν το όλο σενάριο ήταν ένα σενάριο βγαλμένο από το μυαλό του . Γι τον λόγο αυτόν επιζητώ κάθε σχόλιο που μπορει να αναδείξει το αληθές η ψευδές της ιστορίας . Αλλά και κάθε πληροφορία για την συγκεκριμένη προπέλα που η αλίευση της πέρυσι τον Δεκέμβριο είναι πέρα για πέρα αληθινή .
Να είσαι καλά και περιμένω σχόλια .

Χρήστος

Χρήστος Γ. είπε...

Γειά σου Χρήστο
Εδώ τελικά έχουμε να κάνουμε δύο διαφορετικές ιστορίες.
Μία του «ναυτικού» του… «τσιγαράδικου» (μπρρρ!!!) και η άλλη η προπέλα που αλιεύτηκε τον περασμένο Δεκέμβριο που είναι αληθινή, αφού υπάρχουν οι φωτογραφίες. Και δεν καταλαβαίνω γιατί το τονίζεις, σαν να μην το πιστεύω!
Για την πρώτη δεν ξέρω αν είναι αληθινή όπως σου την περιέγραψε ο… «ναυτικός» (μπρρρ!!!) αλλά μπορεί να έχει συμβεί έτσι όπως τίθεται το θέμα με τις επεξηγήσεις σου τώρα σαν γεγονός.
Αυτά τα δύο όμως δεν κολλάνε μεταξύ τους. Και εξηγούμαι!

«Τσιγαράδικο» ή «Πατατάδικο» είναι το εκτός νόμου μικρό φορτηγό πλοίο που πριν αρκετά χρόνια δρούσε σε Ιόνιο και Αδριατική κουβαλώντας λαθραία, κυρίως τσιγάρα στην Ιταλία τότε που υπήρχε απαγόρευση των ξένων τσιγάρων στην γειτονική χώρα. Είναι προφανές ότι αυτοί που δούλευαν σε τέτοια πλοία δεν ήταν τα καλύτερα παιδιά! Εξ ου και τα δικά μου ΜΠΡΡΡ! Μιλάμε για πλωτές ζούγκλες που επανδρώνονταν από εγκληματίες ως επί το πλείστον (έγκλημα είναι ο φόνος αλλά και η κλοπή). Αυτό που τους ωθούσε να βρεθούν σε τέτοια καράβια ήταν η αμοιβή που ήταν υψηλή και πολλές φορές ποσοστά επί της αξίας του «φορτίου» που μετέφεραν. Με αυτή τη λογική τίποτα δεν μπορεί να αποκλειστεί όσον αφορά την παραβατικότητα, την παρανομία, την κομπίνα κλπ. Φυσικά και μπορεί να συνέβησαν τέτοια πράγματα σαν το θέμα της προπέλας σε τέτοια πλοία αφού στην ουσία τα πλοία αυτά η λογική τους ήταν «να κάνουμε ένα ταξίδι»! Σε τέτοια λογική ότι έχουμε μπροστά μας το βλέπουμε σαν χρήμα και μόνο. Στην προπέλα θα κωλώνανε; Δεν ήταν γνώστες «κάποιοι αξιωματικοί» - τρομάρα τους – αλλά όλοι τους. Τότε, ΝΑΙ, όλα μπορούν να συμβούν.

Εγώ προφανώς δεν είχα και δεν έχω σχέση δεν τέτοιες καταστάσεις. Ζω και δουλεύω σε κανονικά πλοία που ακολουθούν τους νόμους, οι δε ναυτικοί που τα επανδρώνουν είμαστε οικογενειάρχες που δουλεύουμε σκληρά για να μεγαλώσουμε τα παιδιά μας, να τα μορφώσουμε, θυσιάζοντας τη ζωή μας ταξιδεύοντας για πολλούς μήνες στο πουθενά, να ζήσουμε με αξιοπρέπεια.

Η προπέλα που ψάρεψαν το Δεκέμβριο πρέπει να ανήκει σε κανονικό πλοίο που βρέθηκε στο βυθό οφείλεται σε αιτίες ανάλογες με αυτή που αναφέρω στο προηγούμενο σχόλιό μου.

Αυτά!

explore.bees είπε...

Καπετάν Χρήστο , , η συζήτηση (δημόσια αλληλογραφία ) μαζί σου είναι τουλάχιστον για εμένα πολύ εποικοδομητική . Επιβεβαιώνονται αυτά , που παρόλο που είναι γνωστά πχ παρανομία , εγκληματικότητα στη θάλασσα , δύσκολα βγαίνουν στον αέρα ακόμα και σαν απλή διήγηση .
Μέσω λοιπόν των γραφόμενων σε αυτήν την ανάρτηση αλλά ειδικά μέσω των σχολίων , σενάρια ή αλήθειες (αυτό θα δείξει εν καιρώ)παίρνουν άλλη διάσταση και για μια ακόμη φορά , πράγματα που έλεγα ότι είναι αδύνατον να συμβούν τελικά συμβαίνουν .
Τώρα επί του θέματος , που είναι η αλίευση μιας προπέλας και η ανέλκυση της στον Ωρωπό παραμονές του 2012 και το επισημαίνω ξανά και ξανά όχι για κανένα άλλο λόγο αλλά γιατί ευελπιστώ πως κάποιος που γνωρίζει επί του θέματος θα σχολιάσει .
Καπετάνιε δεν έχω δίπλωμα καπετάνιου σαν το δικό σου , ούτε έχω την εμπειρία την δική σου , αλλά έχω και εγώ μια πολύ μικρή εμπειρία , ήμουν βλέπεις (στα καλά χρόνια 1989 έως 2003 )κάτοχος σκάφους και παρόλο που τα ταξίδια μου ξεκινούσαν από το Πασαλιμάνι και έφταναν μέχρι τα νησιά του Σαρωνικού ( από San Giorgio και έως το στενό του κάβο Nτόρο μεταξύ Άνδρου και Ευβοίας αλλά και νότιο ευβοϊκό για ψάρεμα επί το πλείστον ) , γνωρίζω πως χάνοντας την προπέλα , το σκάφος σταματά αμέσως και αυτό γίνεται αμέσως αντιληπτό .
Ρωτώ λοιπόν, ο καπετάνιος δεν καταγράφει το στίγμα ? δεν δηλώνει μετά από τους σχετικούς άμεσους ελέγχους ότι έχει απολέσει κινητήρια προπέλα στο λιμενικό και στην εταιρεία του ?? ώστε να αποσταλούν από η εταιρεία δύτες να ανελκύσουν την προπέλα ??? η να τοποθετηθεί νέα ????.
Τα βάθη τουλάχιστον στον νότιο ευβοϊκό και ειδικά κοντά στον Ωρωπό όπως γνωρίζεις δεν ξεπερνούν τα 70 μέτρα (και πολλά λέω ) το δε βάρος της ήταν περίπου 13,5 τόνους όπως είπαν άτομα από τον γερανό .
Δεν γνωρίζω το κόστος μιας προπέλας αυτού του είδους και μεγέθους αλλά είμαι σίγουρος ότι θα κοστίζει πολύ περισσότερο από την ονομαστική αξία του βάρους της και σαφώς πολύ περισσότερα από την δαπάνη ανέλκυσης της .
Περιμένω σχόλια .
Να είσαι καλά
Χρήστος

Χρήστος Γ. είπε...

Μα δεν ανακαλύπτω την Αμερική όταν αναφέρομαι στην παρανομία της θάλασσας. Και πως λες ότι δύσκολα βγαίνουν στον αέρα. Συνέβαιναν και συμβαίνουν και δημοσιεύονται.
«Το βαπόρι απ’ την Περσία πιάστηκε στην Κορινθία…»: Βασίλης Τσιτσάνης.
Η δική μου εμπειρία από διπλή επίθεση Σομαλών πειρατών εναντίον του πλοίου μου το 2008 στον κόλπο του Άντεν, ευτυχώς αποτυχημένη, άλλο ένα συμβάν που είχε γίνει μεγάλο θέμα στα ελληνικά ΜΜΕ εκείνη την εποχή.
Τα πλοία που καταπλέουν στη Κολομβία κατά τον απόπλου υποβάλλονται σε γενική επιθεώρηση του πλοίου κυρίως εξωτερικά της γάστρας για ναρκωτικά.
Γιατί εκπλήσσεσαι λοιπόν; Μήπως ο χώρος της θάλασσας ανήκει στον παράδεισο;

Η αλίευση μιας προπέλας από το βυθό δεν σημαίνει και κομπίνα οπωσδήποτε.
Ναι ο πλοίαρχος του κάθε πλοίου είναι αναγκασμένος να δηλώσει τη απώλεια της προπέλας αφού το πλοίο καθίσταται ακυβέρνητο. Εκ των πραγμάτων είναι αναγκασμένος να δηλώσει το συμβάν. Τώρα αν θα αποσταλούν δύτες είναι ένα άλλο θέμα που έχει σχέση με το κόστος της εργασίας ανέλκυσης. Μπορεί να μη συμφέρει οπότε θα μείνει η προπέλα στο βυθό όπως πολλές φορές μένουν στο βυθό άγκυρες όταν σκαλώνουν σε βράχια οι διάφορα άλλα εμπόδια και το πλοίο αναγκάζεται να κόψει την καδένα για να απελευθερωθεί. Και να θυμάσαι ότι τα τιμολόγια για εργασίες σε πλοία δεν έχουν σχέση με αυτά της στεριάς. Αν μπορούμε να αντιστοιχίσουμε μια δουλειά σε πλοίο με μιά δουλειά στη στεριά το κόστος για την ίδια δουλειά στο πλοίο μπορεί και να δεκαπλασιαστεί.
Τα βάθη της περιοχής του Ωρωπού δεν τα γνωρίζω δεν έχω καν περάσει από κει. Είμαι παιδί των ωκεανών. Γνωρίζω καλύτερα τα βάθη άλλων περιοχών της υφηλίου όπως του Σάντος, του Ρίτσαρντ’ς Μπέι, του Ριο Παρανά κλπ αλλά όχι του Ωρωπού. Το δε βάθος των 70 μέτρων δεν το θεωρώ μικρό για τέτοιες δουλειές.

Αλλά αλλιώς ξεκινήσαμε αλλιώς καταλήγουμε! Αυτό τελικά που μου έδωσε αφορμή για σχολιασμό ήταν αποκλειστικά αυτό που έλεγε ο «ναύτης» ότι η δουλειά έγινε εν μέσω βαριά θαλασσοταραχής και μιλούσε για «αξιωματικούς» (αν είναι δυνατόν) σε τσιγαράδικο. Και τα δύο είναι αστείες ιστορίες ακόμα και τις σκέφτεσαι.
Πρώτον για την ανυπαρξία αξιωματικών και ναυτικής συνείδησης μεταξύ τέτοιων «υποκειμένων-ανθρωποειδών» και κατά δεύτερον πως είναι δυνατόν ένας όγκος 14 τόνων να κρεμαστεί σε ένα γερανό (μπίγα) ενός μικρού πλοίου που συνήθως δεν διαθέτει τέτοιου capacity μέσα φορτο-εφόρτωσης αλλά και πόσο επικίνδυνο είναι να γίνει αυτό σε ένα πλοίο που διατοιχίζεται και προνευστάζει ενώ ο όγκος των 14 τόνων σαν τεράστιο εκκρεμές να ταλαντεύεται εκτός ελέγχου με κίνδυνο με κτύπημα στην πλευρά του πλοίου να προξενήσει ακόμα και την βύθισή του.
Ο πάτος της θάλασσας είναι γεμάτος κάθε είδους σκουπίδια αλλά και θησαυρούς. Άγκυρες, προπέλες, παλιά χιτώνια μηχανών κλπ μέχρι αρχαία, χρυσάφι κι ασήμι.
Χάρηκα για την κουβέντα που κάναμε Χρήστο.
Πολύ καλή!

explore.bees είπε...

Πράγματι καπετάν Χρήστο πολύ ωραία η συζήτηση μας αυτή .
Αλλά όπως γράφεις και συμφωνώ .Εμείς ( εγώ ) για αλλού κινήσαμε και αλλού η ζωή μας πάει .
Δεν εκπλήσσομαι καπετάνιε ,,,με παρεξήγησες αν νομίζεις ότι εκπλήσσομαι τόσο εύκολα , κάθε άλλο και ίσως δεν έγινα κατανοητός το ακριβώς αντίθετο.
Ξέρω ότι ο κόσμος μας δεν είναι ο παράδεισος και ούτε πρόκειται να γίνει . Ούτε ότι σώνει και καλά η συγκεκριμένη αλίευση ήταν παράνομη πράξη .
Πληροφορίες και γνώση αποζητώ καπετάνιε και αυτές τις παίρνω από τα σχόλια και τις συζητήσεις με τους ανθρώπους γύρω μου εδώ μέσα ή εκεί έξω ( ανεξαρτήτως πιστεύω ) και σε ευχαριστώ .
Δεν φαντάζεσαι τι ερεθίσματα για ψάξιμο στον ιστό γεννήθηκαν μέσα από αυτά τα σχόλια .
Τώρα αν αυτό γίνεται η όχι με αυτόν η τον άλλο τρόπο από συνειδητούς η ασυνείδητους ανθρώπους , σε αυτό η το άλλο επάγγελμα ,,,,,,,,,, εκεί θέλει καπετάνιε ,,,πολύ μα πάρα πολύ συζήτηση και αυτή δεν μπορεί να γίνει μέσω δημόσιας αλληλογραφίας .
Όσο για το βαπόρι από την Περσία ,,Γαμ….σετα μεγάλη ζημιά για τα αλάνια . Για σκέψου 11 ολόκληροι τόννοι !! Ζημιάάάάάά

Να είσαι καλά καπετάνιο ,,
Χρήστος



karagiozo melissas είπε...

ωρε μπράβο!