Παρασκευή, 9 Οκτωβρίου 2009

Έκπληξη και αγανάκτηση από την αντιμετώπιση του ΕΛΓΑ.

Καλησπέρα σας ..

Αφορμή για την παρούσα επιστολή είναι η αγανάκτηση που ένιωσα από την αντιμετώπιση του ΕΛΓΑ .
Την προσωπική μου εμπειρία θα ήθελα να την μοιραστώ μαζί σας όχι επειδή πιστεύω ότι έτσι θα δικαιωθώ αλλά για να αναδείξω άλλη μια (αδυναμία ) του συστήματος.
Την λέξη αδυναμία την έβαλα σε παρένθεση γιατί πιστεύω όπως θα διαβάσετε ποιο κάτω ότι μπορεί να φαίνετε αδυναμία αλλά πρόκειται για εξυπνάδα για να μην την χαρακτηρίσω αλλιώς του ανθρώπου που συνέταξε τον νόμο περί αποζημιώσεων στους πληγέντες μελισσοκόμους από πυρκαγιά .
Για να μην μακρηγορώ σας αναφέρω ότι σαν ευχαρίστηση μου πέραν των ωρών της εργασίας μου έχω ένα μικρό μελισσοκομείο από το όποιο αποκομώ μικρής ποσότητας μέλι για προσωπική μου χρήση και όχι για επιπλέον εισόδημα .
Επειδή ο αριθμός των μελισσοσμηνών μου ηταν μικρός παρόλο που τα δήλωνα στην εφορία εδώ και δυο έτη δεν είχα βγάλει μελισσοκομικό βιβλιάριο .
Ο νόμος δίνει το δικαίωμα να έχεις μικρό αριθμό μελισσοσμηνών χωρίς να έχεις μελισσοκομικό βιβλιάριο.
Είναι όμως ένα μέλημα μου που θα το πραγματοποιήσω σύντομα καθώς ήδη παρακολουθώ σεμινάρια μελισσοκομίας στο κτήμα Συγγρού ..
Στην πυρκαγιά της 23Ης Αύγουστου έχασα τρία μελισοσμηνη (κάηκαν) τα οποία και δήλωσα στον Δήμο σε σχετικό έντυπο που μου παρέδωσαν οι αρμόδιοι υπάλληλοι .
Η έκπληξη μου και η αγανάκτηση όμως για το σύστημα μου ήρθε στις 3 Σεπτέμβρη όταν η ευγενική υπάλληλος του ΕΛΓΑ στην τηλεφωνική επικοινωνία αφού επιβεβαίωσε τα αναγραφόμενα στην αίτηση μου , μου είπε << ο ΕΛΓΑ αποζημιώνει τους πληγέντες μελισσοκόμους από πυρκαγιά μόνο αν τους έχουν καεί πάνω από πέντε μελίσσια και μόνο εάν έχουν μελισσοκομικό βιβλιάριο >>
Εκείνη την στιγμή πραγματικά πέρασαν άσχημες σκέψεις από το μυαλό μου
Αισθάνθηκα σαν βλάκας πιστεύοντας ότι είχα κάνει μεγάλο λάθος δηλώνοντας τον ακριβή αριθμό κατεστραμμένων μελισσοσμηνων την στιγμή που ήξερα ότι η καταστροφή του παρακείμενου δάσους από την πυρκαγιά θα αποφέρει και επιπλέον ζημιά στα υπόλοιπα μελίσσια καθώς δεν θα είχαν για αρκετό χρονικό διάστημα δυνατότητα αναζήτησης τροφής .
Να σημειώσω για όσους δεν γνωρίζουν (εκτός μελισσοκόμων )ότι η μέλισσα προκειμένου να βρει τροφή (νέκταρ και γύρη )από τα άνθη ή τα μελιτώματα πετά κατά μέσο όρο τέσσερα χιλιόμετρα περιφερειακά της κυψέλης της .
Σε περίπτωση έλλειψης τροφής προβαίνει σε λεηλασία του ασθενέστερου κοντινότερου μελισσιού το όποιο στην συνέχεια ελλείψη τροφής αν δεν το προλάβει ο μελισσοκόμος καταρρέει .
Για εμένα λοιπόν αν ήμουν ο νομοθέτης ή τέλος πάντων αυτός που θα συνέτασσε η υπέγραφε την σχετική απόφαση θα φρόντιζα να είχα μάθει σχετικά με την ζωή αυτών των οργανισμών .
Εκτός αν ο αριθμός αυτός έχει βγει από στατιστικά ζημιών μελισσοκόμων και ο περί ου ο λόγος ανέβασε τον πήχη για να γλυτώσει αποζημιώσεις .
( Πρέπει εμείς να σκεπτόμαστε πονηρά ?)
Δηλαδή αυτός που έχασε τρία μελίσσοσμηνη δεν έχει υποστεί ζημιά ενώ αυτός που έχασε πέντε έχει υποστεί !!
Αλήθεια πόσοι ακόμα τέτοιοι άνθρωποι συνυπογραφούν τις αδικίες προς τους αγρότες τους κτηνοτρόφους ή τους καλλιεργητές .
Ίσως βέβαια αυτό αλλάξει τώρα με την νέα κυβέρνηση , δεν ξέρω, προσδοκώ , ώστε να μειώσουμε το χάσμα από τους άλλους λαούς της Ευρώπης.

Για να δούμε !!!

Καλό Σαββατοκύριακο

Explore. bees

Χρήστος

6 σχόλια:

Foris Mouratidis είπε...

Χρηστο κατ αρχας κριμα για τα μελισσακια σου ,νασαι γερος να υα ξανακανεις.
Η ενοια της αποζημιωσης νομιζω οτι ειναι η αποδειξη της ιδιοκτησιας τους.Εσυ αποτι γραφεις δεν εχεις μελισσοκομικο βιβλιαριο αρα δεν μπορεις να αποδειξεις οτι εισαι κατοχος μελισσιων.Φαντασου να ηταν αλλοιως και να πηγαιναν στον ΕΛΓΑ 100-200 ατομα και να ζητουσαν αποζημιωση για τα μελισσια που δεν εχουν.Οτι καναν οι τσιγγανοι στη φωτια της Ηλειας.Πρωτη σου δουλεια λοιπον ειναι το μελισσοκομικο βιβλιαριο,δεν κοστιζει τιποτα και το περνεις σχετικα ευκολα.
Καλη τυχη σε οτι και αν κανεις.

Ανεστης Θ. Κετσετζιδης είπε...

Χρήστο
Καλώς ήρθες στη μεγάλη μας παρέα.
Καλές αναρτήσεις να έχεις.

explore.bees είπε...

Foris καλησπέρα ..

Και έχεις δίκιο και δεν έχεις .

Eχεις δίκιο για το μελισσοκομικό βιβλιάριο που δεν έχω ακόμα αποκτήσει , όχι όμως από αμέλεια αλλά λόγω του μικρού αριθμού που έχω .(Δεν χρειάζεται μελισσοκομικό βιβλιάριο αν έχεις μέχρι 10 μελίσσια )

Δεν έχεις δίκιο γιατί τα μελίσσια όσα τέλος πάντων έχω τα δηλώνω στην εφορία εδώ και δυο έτη , άρα φορολογούμαι , δεύτερον έχω χαρτί αγοράς από μελισσοκόμο με πυροσφραγίδες , και τρίτον τα απομεινάρια από τις καμένες κυψέλες με τα πλαίσια τους καθώς και μαρτυρίες από τα άτομα της πυροπροστασίας .( Nα είναι καλά που έσωσαν τα υπόλοιπα )
Μπορώ λοιπόν να αποδείξω ότι τα κατέχω , κάτι που δεν μπορούν οι τσιγγάνοι όπως ξέρεις
Μην συσχετίζεις λοιπόν την πονηράδα μερικών , με το τι συμβαίνει στο σύνολο. Όλα τα δάκτυλα δεν είναι ίδια
Και να είχα μελισσοκομικό βιβλιάριο το ίδιο θα γινόταν μια που και ο αριθμός των καμένων είναι κάτω από πέντε .

Η ουσία του μηνύματος μου , είναι η << εξυπνάδα του Έλληνα >> που βρίσκει τεχνάσματα για να μην πληρώσει αποζημιώσεις .Και για να κλείσω για το τι θέλω να βγάλω από αυτό μου το μήνυμα είναι ότι πρέπει να αρχίσουμε να σκεπτόμαστε σαν ευρωπαίοι ώστε να μειώσουμε το χάσμα και να αφήσουμε τις εξυπνάδες .
Αυτά ανήκουν σε προηγούμενους αιώνες ..
Κοίταξε γύρω σου (εννοώ στους γείτονες λαούς , δεν βλέπεις την πρόοδο τους και την δική μας στασιμότητα )
Εκεί λοιπόν φίλε μου είναι το μέλλον και όχι να κάνουμε βήματα προς τα πίσω .

Τέλος πάντων σε ευχαριστώ για το μήνυμα σου , μέσα από τέτοια μηνύματα μπορούμε να καταλάβουμε που είμαστε και που πρέπει να πάμε ..

Είμαι ανοικτός σε κάθε δημιουργική συζήτηση ..
Να είσαι καλά .

Χρήστος
Explore . bees

explore.bees είπε...

Ανέστη σε ευχαριστώ .

Να είσαι καλά .
Είναι ευχάριστη η συντροφιά σας .
Η συζήτηση μέσα από τον ιστό καθώς και οι αναρτήσεις από τους ποιο έμπειρους (εμπειρία είναι αυτό που κάποιος έμαθε από τα λάθη του )είναι για εμένα που είμαι στα πρώτα μου βήματα πολύ δημιουργική .
Σε ευχαριστώ

Χρήστος
Explore . bees

Θεοδόσης Κατσαρός είπε...

Καλώς ήρθες, καλορίζικος και καλές αναρτήσεις!

explore.bees είπε...

Να εισαι καλά Θεοδόση ..
Απο το 2007 παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφερον τα όσα γραφεις .
Εισαι ευθυς ,κατατοπιστικότατος και αντικειμενικός .
Εχω μάθει πολλά απο εσένα .
Να εισαι καλά να γράφεις και εγώ να διαβάζω .

Καλή σου νύχτα

Χρήστος
explorebees